Szkolny rezerwat przyrody

CEL:

  • uczniowie tworzą bank ekopomysłów na urozmaicenie przyszkolnego ogródka. Uczą się, że nawet on może być domem czy schronieniem dla wielu gatunków zwierząt. W dużej mierze to od nas zależy, ile zwierząt i roślin będzie żyło wokół nas.

KROK PO KROKU:

  1. Wybierzcie się całą klasą do szkolnego ogrodu
  2. Zorganizuj miejsce do ekspozycji arkusza, na którym będziecie zapisywać ekopomysły.
  3. Poproś uczniów, żeby uważnie rozejrzeli się wokół siebie i spróbowali wypatrzyć jakieś zwierzęta.
  4. Wspólnie zastanówcie się, czy wasz przyszkolny teren jest przyjazny dla zwierząt.
  5. Zorganizuj burzę mózgów – niech dzieci zgłaszają swoje pomysły, co można zrobić, żeby więcej zwierząt pojawiło się w szkolnym ogrodzie przyrody. Zapisujcie wszystkie pomysły.
  6. Gdy uczniom skończą się już pomysły, rozdaj karteczki z ekopomysłami wycięte z załącznika. Uczniowie kolejno będą odczytywać propozycje – jeśli nie były wcześniej zapisane, dopiszcie je do waszej listy.

WIĘCEJ POMYSŁÓW:

  • podsumujcie pomysły
  • uczniowie mogą wybrać kilka, które uważają za najciekawsze
  • zrealizujcie wspólnie choć jeden z pomysłów
  • zaangażujcie inne klasy i rodziców – razem dokonacie więcej

POTRZEBNE BĘDĄ:

  • duży arkusz (flipchart) do zapisywania wspólnych notatek ekopomysłów
  • gruby flamaster
  • lista z przykładami ekopomysłów (załącznik)
  • atlasy przyrodnicze (będące bazą nazw gatunków)

 

DO POBRANIA

Załącznik [PDF]